Hvordan vælger man den rigtige printerløsning? Hos Comby tilbyder vi en bred vifte af printerløsninger, som vi guider dig igennem i denne artikel. Lær om fordelene ved Print as a Service, leasing eller køb af printer, så du er godt rustet til at vælge den rigtige printerløsning for din virksomhed.
Har du fundet din rigtige printerløsning?
Selvom flere og flere virksomheder snakker og stiler efter et papirløst kontor, spiller print- og scanningsmaskiner stadig en stor rolle, selv når alt bliver digitaliseret. For der vil stadig være behov for at printe og kopiere kontrakter, fakturaer, dokumentationer, pjecer osv. Samtidig vil der i takt med digitaliseringen være et stort behov for at scanne dokumenter, så de netop kan indgå i den digitale verden.
Derfor er det vigtigt, at din virksomhed vælger den rigtige printerløsning, så du og dine medarbejdere undgår printerbøvl, og uden bekymring kan printe, scanne og kopiere, samtidig med, at I overholder lovkravene om GDPR og datasikkerhed.
I denne artikel vil du blive klogere på:
- Fordele ved print as a service
- Fordele ved leasing af printer
- Fordele ved køb af printer
- Dokumenthåndtering – en praksis du ikke kan komme udenom
Skal vi sikre dig den rette printerløsning?
Vores IT-konsulenter er klar til at tale om, hvordan vi kan sikre din virksomhed den rigtige printerløsning. Klik på knappen og udfyld formularen, så kontakter vi dig.
Comby tilbyder forskellige printløsninger
Vi tilbyder tre hovedløsninger til vores kunder. Der er ikke en rigtig eller forkert løsning, det hele afhænger af hvilke behov og krav din virksomhed har. I følgende afsnit guider vi dig igennem vores forskellige printerløsninger.
Print as a Service – Overlad ansvaret til Comby
En af de mest populære og anbefalede printerløsninger, som er på markedet lige nu, er Print as a Service. Hos Comby kalder vi denne løsning for PrintBy, hvor vi blandt andet udbyder printere fra Canon.
Fuld service og kundesupport
Med Print as a Service administrerer og håndterer printerleverandøren, i dette tilfælde Comby, alt det praktiske og tekniske. Når du overlader overvågning, installation, tonerbestilling og reparation til Comby, får du frigjort mere tid internt i forretningen.
Skulle der opstå problemer eller tekniske udfordringer med en printer, står Comby til rådighed:
Denne service finder man ikke på samme måde ved fx leasing af printer, da kunden selv skal finde ud af, hvor problemet ligger og derfra ringe til Cannon, og aftale en tid til reparation.
Erstatningsmaskine ved længerevarende reparation
Et andet punkt hvor Print as a Service adskiller sig fra leasing er, at du som kunde får en erstatningsmaskine, hvis teknikeren ikke kan reparere printerudstyret inden for tre døgn. Ved leasing skal du som kunde selv finde på en løsning på dine printbehov indtil maskinen er repareret. Ved Print as a Service-aftale er det Combys ansvar, at du altid har en printer som virker.
”På en PrintBy-aftale, er Comby din primære kontakt. Som kunde behøver du derfor ikke ringe rundt til flere aktører for at løse problemet. Uanset om det er reparation, tekniske eller administrative problemer, så skal vores kunder bare ringe til os, og så løser vi problemerne hurtigst muligt”
Skalerbar aftale uden binding
Med en printBy-aftale er du ikke båndet af en bindingsperiode. Du kan selv bestemme hvor længe aftalen skal løbe, og det er altid muligt at skalere op og ned i aftalen, hvis virksomhedens behov ændrer sig. Du kan altid komme ud af aftalen for et mindre exit fee, og hvis du har haft aftalen i mere end 2 år, undgår du at skulle betale et exit fee.
Fordele ved PrintBy – Prints as a Service
- Fuld service og kundesupport
- Comby har ansvaret for driften, herunder erstatningsmaskine hvis en maskine ikke længere fungerer
- Skalerbar aftale uden binding
Leasing af printer
Hos Comby tilbyder vi leasing af printer – både som almindelig leasing-aftale og med mulighed for tilkøb af service-aftale.
Tidssvarende IT-udstyr til fast månedlig pris
Ved leasing af printer er du ikke bundet til én printerløsning, og du kan være mere fleksibel i forhold til at følge med den seneste teknologi. En anden fordel som både gør sig gældende ved leasing og Print as a Service er, at du undgår en stor investeringspost ved køb af nyt printerhardware, og kan i stedet fordele omkostningerne ud på et månedligt beløb.
Mulighed for service-aftale
Når du leaser print-, kopi- og scanningsmaskiner hos Comby, har du mulighed for at tilkøbe en serviceaftale, der følger leasingperioden. Dette kalder vi en driftsaftale, som indeholder leasing, reparation og forbrugsstoffer samlet i én aftale. På den måde ved du præcis hvad du har at budgettere med hver måned. Service-aftalen er ikke lige så omfattende, som ved Print as a Service, da der ikke er installation, erstatningsmaskine og fuld kundesupport inkluderet. Til gengæld er prisen lavere end ved Print as a Service.
Fordele ved Leasing:
- Undgår stor investeringspost
- Fast månedlig pris
- Mulighed for tilkøb af service-aftale
Køb af printer
Udover print as a service og leasing af printere, har du også mulighed for at købe printerhardware hos Comby. Er du i tvivl om hvilken type printer du skal bruge, rådgiver vi dig ud fra virksomhedens størrelse og behov.
Undgå tilbagevendende regninger
Mange virksomheder vælger at købe deres printerhardware, hvis de har økonomien til det. På den måde undgår du månedlige udgifter som ved PrintBy eller Leasing. For mange giver det ro i maven, at udstyret er købt og betalt.
Mulighed for service-aftale
Ved køb af printere tilbyder vi også muligheden for at tilkøbe en service-aftale. Det er samme service-aftale som vi tilbyder ved leasing, og indebærer reparation og forbrugsstoffer samlet i én aftale.
Fordele ved køb:
- Undgå tilbagevendende regninger
- Vished om, at udstyret er købt og betalt
- Mulighed for tilkøb af service-aftale
Dokumenthåndtering – en praksis du ikke kan komme udenom
Som virksomhed skal du overholde kravene om sikring og håndtering af persondata. Dette kan være en svær praksis, og hos Comby møder vi ofte kunder, som har udfordringer med GDPR og datasikkerhed:
”Noget af det vi hjælper vores kunder allermest med lige nu, er overholdelse af GDPR og dokumentering af data. Generelt vil det blive en større udfordring for mange virksomheder at holde styr på de forskellige lovgivninger – og med den nye bogføringslov, hvor alle bilag skal digitaliseres, er der endnu mere de skal tage stilling til”
For at gøre dokumenthåndtering lettere for vores kunder, er alle vores printerløsninger kompatible med vores software til dokumenthåndtering. Vi tilbyder software, som hjælper dig med at overholde kravene til digital bogføring og dokumenthåndtering:
- Dokumentation på persondata – hvem har scannet og printet, hvad der er printet og hvornår det er printet
- Sætte fortrolige printjobs i kø, som kun kan udskrives når du identificerer dig ved printeren
- Styring af print og scanningsopgaver i skyen
- OCR-behandling af dokumenter
Hvis du vil have hjælp til at finde ud af, om jeres systemer og hardware overholder lovgivningen, så er du mere end velkommen til at tage fat i os. Vi kommer gerne ud for at undersøge, om I overholder kravene omkring datahåndtering.
Vil du vide mere om vores printerløsninger?
Skal vi sikre dig den rigtige printerløsning?
Vores IT-konsulenter er klar til at tale om, hvordan vi kan sikre din virksomhed den rette printerløsning. Udfyld formularen, så kontakter vi dig.